Så kom tiden til en omgang kontorflytning

Der er som sådan fordele og ulemper ved erhvervsflytning, som man også kalder kontorflytning:
Som regel er det en masse af de samme ting, som der skal flyttes. så man kan tit bare stable det hele ovenpå hinanden, hvor det falder meget i hak – men der er så også meget af det.
Hvis man har et stort kontor, så er der jo mange, mange ting, der skal flyttes, og formentlig flytter man til et større sted, da ens forretning er blevet større, hvorfor man også skal have investeret i nogle nye ting, som der skal komme ind det nye sted, mens man flytter det gamle med ind. Det kræver noget koordineringsarbejde.
Heldigvis er det skal noget, som gode flyttefolk kan finde ud af at gøre, for man kan ikke være bekendt at spørge de ansatte, om det er noget, de gider at gøre og specielt da ikke i deres fritid – fagforeningen ville nok også komme efter dem.
Måske kan det lade sig gøre, hvis man er selvstændig med en partner, men ellers er det mere reglen end undtagelsen, at man bruger flyttefolk til den opgave.

Når der skal flyttes fra det ene kontor til det næste

Dog er det stadig meget smart, at man som ejer af firmaet eller anden ansvarlig for foretagende holder øje med, at flytningen foregår, som den skal.
Det har ikke noget med kvaliteten af firmaet, der flytter for en, at gøre, men at man kan ende med at kommunikere skævt af hinanden, hvor man fik sagt noget med, hvor nogle ting skulle stilles, og så endte de et andet sted, som der ikke var så heldigt.
Så kan det ende med, at man selv skal hen at rykke om på en hel masse ting, som der dog er kommet helt intakte frem, men hvor man skal bruge tid på at flytte dem hen, hvor de skal stå.
Selvfølgelig er det klart, at flyttefirmaet ikke skal agere indretningsfolk, men hvis man kan blive enige om, hvor tingene skal stå forud, så gør det tingene nemmere.